Fransa hitter på det norske marked
Forbrugsfest og ingen krise gør Norge til et drømmemarked for den danske tøjkoncern DK Company og mærkerne Dranella og Fransa.
Forbrugsfest & impulsive købere
Leif Winterskov der er daglig leder af DK Company-huset i Oslo med ansvar for salget af Franse og Dranella i Norge forklarer succesen i Norge med nordmændenes købe-lyst og et tøjbudget, der ligger langt over det danske.
I modsætning til Danmark har Norge næsten ikke været ramt af krisen og har derfor haft en veritabel forbrugsfest i de seneste ti år, hvor indkøberne har været langt mere impulsive og gladelig går 100.000 over budget uden det vækker bekymring.
Læs også: Nyåbnet Fransa Concept Store i Oslo
Ambitionen
For Leif Winterskov er udfordringen nu at de klassiske tøjbutikker på hovedgaden i Norge forsvinder. I stedet bygges der storcentre – og det er her DK Company, Fransa og Dranella skal være med, hvis ambitionen om at være de bedste indtjenende brands i Norge skal opfyldes.
- Tøjbutikkerne flytter over i storcentre, som nordmændene har bygget rigtig mange af de seneste år. Her skal vi være med, hvis vi vil fastholde vores vækstrater. Ellers bliver vi kvast af kæderne, siger Leif Winterskov.
Derfor satser DK Company benhårdt på Fransa-butikker i norske storcentre i de kommende år.